terça-feira, 27 de março de 2007

Primabera

Delantre la jinela de l scritório adonde trabalho beio algues arbles, de las muitas que s’ancarréiran pula Abenida de la Lhibardade, an Lisboua. Ua deilhas ten mais priessa i amberdece delantre las outras. A cada manhana i a la tarchica miro-la cumo a dar-le las buonas benidas a algue folhica que inda nun habie bido. Ampéçan por poucas i conheço-las a todas, mas al modo que ouméntan bou-le perdendo la cuonta. Las outras arbles yá stan garbançudas, mas inda nun amberdecírun. Assi, puodo assistir a bários nacimientos uns a seguir als outros, cumo se fúran defrentes ampeços de primabera.

Nunca acradito na primabera de l calendairo, que ateima an antrar siempre pula puorta dun die cierto de Márcio. Nó, la primabera ten que m’antrar puls uolhos i esso solo se dá quando las arbles arrebéntan an fuolhas i las yerbas an froles. De todas las arbles que me quédan delantre la jinela, solo dues stan na primabera, que las outras inda drúmen. Las arbles son cumo las pessonas, inda que séian de la mesma culidade, nunca son armanas, hai siempre algo que las defréncia tanto na forma de ls galhos cumo, yá bi esso muita beç, ne l modo de se portáren cula primabera.

Pássan miles i miles de altemobles to ls dies por esta Abenida de la Lhibardade. Assi i todo, estas arbles atéiman an cuntinar a botar fuolhas, subertindo l beneno de ls fumos, nun se deixando atrelundar por un rugido que ralamente se calha. I inda bien que assi ye, diç l miu eigoismo, que nun cunsigo passar sien arbles i cousas aparecidas a arbles, mesmo al meio la cidade. Quando tubíren la rama crecida i spessa nun me ban a deixar ber ls altemobles que pássan de l outro lhado de l’Abenida i tengo de me achegar mais a la jinela para melhor ber la rue. Quédan-me delantre de ls uolhos cumo un mar berde.

Mas la primabera nun son solo ls uolhos chenos de berde, que se assi fura bundarie anganhá-los cun uns retratos bien feitos, que ls uolhos son sentido que mui debrebe se deixa anganhar. Nun hai primabera sien aquel oulor fuorte a arrebentos i a tierra preinha de ceçon, nun hai primabera sien ua borracheira de quelores que me faga abangar cumo se un stranho aire an mi dira: ye ua zmasie de bida, la primabera, que sobra para quien la quejir agarrar. Por esso, quando nun tengo la primabera a la puorta ou a la jinela, bou-me a saber deilha por adonde andubir, i cumben que tenga amarielhos de scoba, roixos de tomielho, brancos de xara i campaninas, rosas de yerbicas sien nome, todo esso ambrulhado an to las culidades de berde, spelhado nua auga serena adonde s’assómen arribas.

Astanho, i yá bamos na fin de Márcio, inda nun me chegou la primabera.

27.03.2007

Sem comentários: