sábado, 5 de maio de 2012

l amarielho nun ye bien ua quelor, talbeç seia mais ua cundiçon


nunca cheguei a antender porque siempre me cegórun ls amarielhos, quelor adonde nunca fui capaç de ber ouro i sous dourados:
- ls amarielhos tráien-me siempre ls restroilhos de trigo, apuis la segada, cumo melhones de belicas a arder al sol d'agosto, ye amarielha la calor, amarielho ye l sudor, amarielha ye la matéria que florie ne ls dedos culas arreganhas spetadas na segada;
- son ls amarielhos andebles fenascos al lhargo las paredes, al redror las peinhas, ne ls cerrados an agosto, deloridos cumo la falta, ye deilhes la quelor de rábias que un die me anduzírun a querer demudar l mundo, puis amarielho cumo la gualdra ye quelor de malinas que m'ansinórun a dezir nó, la quelor dun zaspero que me ponie fuora de mi;
- ye amarielha la jolda de jogos i lhibardade puls campos chenos de berano i de risadas;
- ye amarielho l pan nas eiras culas tetas de sous bornales a botar un lheite an grano de fartura;
- ye siempre amarielho l sol quando nace i trai un outro die, esse scalda probes que deixa lhibre l cuorpo, sien el angaranhido de friu;
l amarielho nun ye bien ua quelor, talbeç me seia mais ua cundiçon, un riu adonde un die m'afoguei i nunca mais dalhá fui capaç de salir: guapo ye l roixo de ls tomielhos, l frescor de l berde, mas nanhue outra quelor m'ancandila a nun ser l amarielho, solo el me pon quelubrinas cuorpo arriba inda que solo s'assome a pimpilros, campaninas ou albares scobas nas arribas: nun fui essa ua quelor que un houbira scolhido por mais guapa, mas fui eilha que m'ampuso ua ditadura de que nunca mais me lhibartei, un gusto uas bezes amargoso outras lhibartador, 
i poder dezir todo esto dua quelor quier dezir que eilha talbeç tenga deixado de ser ua quelor para se me demudar an stado d'alma.





Sem comentários: