terça-feira, 15 de maio de 2007

L pan i la culpa


Çque me conheço sei l pan

I l corto an cumpanhie,

Trás del coraçon i manos ban,

I an sue roncha caliente

Zgrilaba datrás l’alegrie

De mi i de muita giente.


Ua batalha de ceçon ampeçaba-lo

Cumo un filo de lhuç,

Las eiras rasas dában-lo

Cumo la rosa d’alba quelor produç.


Benie-mos cumo l Reino n’ouraçon,

Sendo feita la gana al Lhabrador:

Nua alma lhimpa amadura, anton,

La semiente d’amor.


Era l pan. Tierra de pan,

Dezie-se – i era lhougo:

Caie l géstio a la tierra, la spiga abangaba,

L tiempo, debagar, corrie-le la sue mano,

La bida clara staba

Naqueilha cumbinaçon.


Hoije, que ye pan inda, i a la nuite nuosso,

Bai-se a cortar, falta-le talbeç miolho.

Se nun corto na mesa l pan que puodo

Ye mie la culpa.


I you sei l pan de cada die i traio-lo:

Onte, cumo manhana, yá hoije me l dan;

Mas, ancierto, al meio la dentada, trago-lo,

I nó, nó bien l mesmo, ó anton nun puodo...


Ó al menos nun ye todo nuosso

Este que lhiebo a la boca, l nuosso pan.


Vitorino Nemésio

Traduçon de Fracisco Niebro



[an pertués:

O Pão e a culpa


Desde que me conheço sei o pão

E o corto em companhia,

Por ele me bate o coração,

E em sua dobra quente

Grelava outrora a alegria

De mim e de muita gente.


Uma batalha de seiva começava-o

Como um fio de luz,

E a eira rasa dava-o

Tal como a rosa de alva a cor produz.


Vinha a nós como o Reino vem na prece,

Sendo feita a vontade ao Lavrador:

Assim numa alma limpa amadurece

A semente de amor.


Era o pão. Chão de pão,

Dizia-se – e era logo:

Caía o gesto à terra, a espiga balouçava,

O tempo, devagar, corria-lhe a sua mão,

A vida clara estava

Naquela combinação.


Hoje, que é pão ainda, e à noite nosso,

Vai-se a cortar, falta-lhe talvez polpa.

Se não parto na mesa o pão que posso

É minha a culpa.


E eu sei o pão de cada dia e trago-o:

Ontem, como amanhã, já hoje mo dão;

Mas, vago, a meio da dentada, trago-o,

E não, não bem o mesmo, ou então não posso...


Ou pelo menos não é todo nosso

Este que levo à boca, o nosso pão.]




Sem comentários: