sábado, 15 de junho de 2013

caderno de apuntamientos // caderno de apontamentos


64.
muita beç dou cumigo a matinar nas quelores de quando you me criei, nun solo las quelores de l campo, mas tamien las quelores de l'aldé i las quelores de las pessonas, todas mui defrentes uas de las outras, mas son las quelores de las pessonas i la paisaige que eilhas cumponien que mais me prénden, nó de l modo cumo andában bestidas, mas las quelores de las pessonas eilhas mesmas, de la sue teç subretodo, essa teç a que se le dá tanta amponça ne ls dies an que bibimos, bendo bien siempre se le dou muita amportança, i antoce l que se me lhembra ye que la teç de las pessonas podie tener dues quelores percipales, ou era un teç queimada, scura, morena, ou era ua quelor brança, ou rosada ou mimosa, que uas i outras palabras se ousában para dezir mais ou menos la mesma cousa;
quien trabalhaba ne l campo tenie la teç scura, morena, por bias de andar a trabalhar al sol i al aire, a la calor i al friu, a la sequidade i l'auga; la quelor que se le cuntraponie era l branco, la piel branca cumo eidial de belheza, puis era la quelor de quien trabalhaba a la selombra, suonho de quien trabalhaba ne l campo adonde muita beç se dezie, cumo sinónimo de çcansar, quedar a selombra, puis ls mais pesados i cansados trabalhos éran ne l berano, cumo tal la segada i assi; dende que muita beç eilhes díran a antender que trabalhar a la selombra nun era un berdadeiro trabalho, al menos nun era tan cansado i tan puorco: trabalhar a la selombra era trabalhar andrento de casa, fura nun scritório fura nua cousa aparecida, aparecendo esso cumo eidial de bida que ls pais que trabalhában ne l campo querien pa ls sous filhos; tener la piel de quelor branca era star mimosa, fresca, sien calhos ou até chabatones que benien de algue topada ou algo aparecido; solo muito mais tarde ye que me dei de cuonta de que las pessonas íban pa la praia para quedáren morenas, mas esso fui muito tiempo apuis, puis l que you sabie era que tiu Çapateiro, que era un lhabrador amportante miu bezino, iba para uas termas ou caldas eilhi an Spanha, nunca soube para adonde, cousa que you nun fazie eideia de l que fusse, cousas que nesse tiempo me dában que pensar i siempre me lhebórun a pensar que tenie de daprender outro mundo, si, daprender outro mundo fui l que you andube a fazer estes anhos todos apuis que sali deilhi i tengo siempre l'eideia de que nunca lo cheguei a daprender mesmo, mas esso, claro, solo puode ser ua eilusion mie... ou nun será!?

//

muitas vezes dou comigo a matutar nas cores de quando me criei, não apenas as cores do campo, mas também as cores da aldeia e as cores das pessoas, todas muitos diferentes umas das outras, mas são as cores das pessoas e a paisagem que elas compunham que mais me prendem, não pela maneira como andavam vestidas, mas devido às cores das pessoas elas próprias, da sua pele sobretudo, essa pele a que tanta importância se dá nos dias em que vivemos, se virmos bem sempre lhe foi dada muita importância, e então do que me lembro é que a pele das pessoas podia ter duas cores principais, ou era uma pele queimada, escura, morena, ou era uma cor branca, ou rosada ou mimosa, que umas e outras palavras se usavam para dizer mais ou menos a mesma coisa;
quem trabalhava no campo tinha a pele escura, morena, devido a trabalhar ao sol e ao vento, ao calor e ao frio, à secura e à chuva, a cor que se lhe contrapunha era o branco, a pele branca como ideal de beleza, pois era a cor de quem trabalhava à sombra, sonho de quem trabalhava no campo onde muitas vezes se dizia, como sinónimo de descansar, ficar à sombra, pois os mais pesados e cansados trabalhos eram no verão, por exemplo a ceifa e assim; daí que muitas vezes eles dessem a entender que trabalhar à sombra era trabalhar dentro de casa, fosse num escritório fosse em algo semelhante, aparecendo isso como ideal de vida que os pais que trabalhavam no campo queriam para os seus filhos, ter a pele de cor branca era estar mimosa, fresca, sem calos ou até marcas que vinham de algum toque ou algo semelhante; apenas muito mais tarde me dei de conta de que as pessoas iam para a praia para ficarem morenas, mas isso foi muito tempo depois, porque o que eu sabia era que o senhor Sapateiro, que era um lavrador importante meu vizinho, ia para umas termas ou caldas ali em Espanha, nunca soube para onde, coisa que não fazia ideia o que fosse, coisas que nesse tempo me davam que pensar e sempre me levaram a pensar que tinha de aprender outro mundo, sim, aprender outro mundo foi o que andei a fazer estes anos todos depois de ter saído dali e tenho sempre a ideia de que nunca o cheguei a aprender mesmo, mas isso, claro, apenas pode ser uma ilusão minha... ou não será!?



Sem comentários: