sábado, 18 de agosto de 2007

L sentimiento dun oucidental. II - Nuite cerrada

Tócan nas grades, an cadenas. Son
Que mortefica i deixa uas boubices mansas!
L Aljube, an que hoije stan belhicas i crianças
Mui ralamente ancerra ua mulhier de “don”!

I you çcunfio, até, dun anourisma,
Tan doliente me sinto, al acender las lhuzes;
Mal beio las cadenas, bielha Sé i Cruzes,
Chora-me l coraçon que s’inche i que s’abisma.

A cada cacho, alhúmbran-se ls andares,
I tabernas, cafés, ls sotos, las framácias
Sténden cumo un lhençol sues brancas lhuzes bárias;
Lhembra la lhuna l circo i ls jogos malabares.

Dues eigreijas que, nun suidoso lhargo,
Çpéijan la mancha negra i d’antierro de l clero:
Beio un anquesidor neilhas, solo i sebero,
Assi que pula Stória m’abinturo i alhargo.

Ne l sítio que afundiu cul terramoto,
Círcan-me custruçones, armanas i crecidas;
Afróntan-me, ne l restro, las fuortes chubidas,
Campanas cun tocar monástico i deboto.

Mas, nua praça pública i bulgar,
Cun scanhos de namoro i mui ruis pumenteiras,
De bronze, madornal, de granduras guerreiras,
Un antigo poeta an riba dun pilar!

I mais: las questureiras, las floristas
Báixan de ls magasins, fázen-me subressaltos;
Custa-le a lhebantar ls sous cachaços altos
I muitas deilhas son cumparsas ó coristas.

You sonho l Cólara, eimagino l Febre
Naqueste acembonar de cuorpos yá ouxados;
Selumbrius i delgados recuolhen ls soldados;
Alhumbra-se un palácio alantre dun casebre.

Sálen patrulhas de cabalherie
De ls arcos de ls quarteles que fúrun cumbentos;
Eidade Média! A pie, outras, an passos lhentos,
Arráman-se por to la capital, yá frie.

Triste cidade! Tráien-me ls tous cheiros
Ua paixon defunta! Als lhampiones çtantes,
Anlhúitan-me, mui albas, las tues eilegantes,
Drobadas cula risa an montras d’ouribeiros.

I you, cun un minoclo que relhuç,
You acho siempre assunto a quadros reboltados:
Entro an la brasserie; an mesas d’eimigrados,
Joga-se al dominó cun risa i cruda lhuç.

Casário Verde, O Sentimento de um Ocidental
Traduçon de Fracisco Niebro




[an pertués:

O Sentimento de um ocidental. II - Noite fechada

Toca-se às grades, nas cadeias. Som
Que mortifica e deixa umas loucuras mansas!
O Aljube, em que hoje estão velhinhas e crianças
Bem raramente encerra uma mulher de “dom”!

E eu desconfio, até, de um aneurisma,
Tão mórbido me sinto, ao acender das luzes;
À vista das prisões, da velha Sé, das Cruzes,
Chora-me o coração que se enche e que se abisma.

A espaços, iluminam-se os andares,
E as tascas, os cafés, as tendas, os estancos
Alastram em lençol os seus reflexos brancos;
E a lua lembra o circo e os jogos malabares.

Duas igrejas, num saudoso largo,
Lançam a nódoa negra e fúnebre do clero:
Nelas esfumo um ermo inquisidor severo,
Assim que pela História eu me aventuro e alargo.

Na parte que abateu no terramoto,
Muram-me as construções rectas, iguais, crescidas;
Afrontam-me, no resto, as íngremes subidas,
E os sinos dum tanger monástico e devoto.

Mas, num recinto público e vulgar,
Com bancos de namoro e exíguas pimenteiras,
Brônzeo, monumental, de proporções guerreiras,
Um épico doutrora ascende num pilar!

E mais: as costureiras, as floristas
Descem dos magasins, causam-me sobressaltos;
Custa-lhes a elevar seus pescoços altos
E muitas delas são comparsas ou coristas.

E eu sonho o Cólera, imagino a Febre,
Nesta acumulação de corpos enfezados;
Sombrios e espectrais recolhem os soldados;
Inflama-se um palácio em face de um casebre.

Partem patrulhas de cavalaria
Dos arcos dos quartéis que foram já conventos;
Idade Média! A pé, outras, a passos lentos,
Derramam-se por toda a capital, que esfria.

Triste cidade! Eu temo que me avives
Uma paixão defunta! Aos lampiões distantes,
Enlutam-me, alvejando, as tuas elegantes,
Curvadas a sorrir às montras dos ourives.

E eu, de luneta de uma lente só,
Eu acho sempre assunto a quadros revoltados:
Entro na brasserie; às mesas de emigrados,
Ao riso e à crua luz joga-se o dominó.]

Sem comentários: