segunda-feira, 2 de abril de 2007

Galandun Galandaina


La purmeira beç que ls oubi, yá bai para un par de anhos, esse fui un sonido nuobo, inda que cun cantigas yá bielhas para mi. Ye assi que you oubeio ls Galandun Galandaina, l grupo maior de la música miradesa. Botórun-me raíç i yá nun m’afago sien eilhes.

Ls Galandun Galandaina antendírun bien ua cousa mui simples, que a muita giente le custa a antender: nun hai berdadeira música mirandesa sien lhéngua mirandesa. I esso por ua rezon mui simples: la música ye un eilemiento eissencial de la cultura mirandesa i al centro dessa cultura stá la lhéngua mirandesa. Por esso me custa a antender que haba pessonas que se dedíquen a la dança, a la música i, an giral, a la cultura mirandesa, i nun úsen la lhéngua mirandesa ou, se nun la sáben, fágan todos ls sfuorços pa la daprender.

Ls armanos Paulo, Alexandre i Manuel Meirinhos i Paulo Preto [i antes tamien Abílio Topa] son grandes ambaixadores de la tierra de Miranda i de la sue cultura por esse mundo afuora. Als poucos, ténen-se benido a streformar nua anstituiçon de la cultura mirandesa. Percisamos de muitos cumo eilhes.

Bieno-me esta lhembráncia por bias de l artigo – bien screbido i cun galanos retratos -, salido na rebista Notícias Magazine de l demingo atrasado. Pena que outras rebistas nun le déian l çtaque merecido i l debido balor.

Bárias bezes tengo partecipado an porgramas que ténen que ber cula lhéngua i la cultura mirandesas an que me píden para lhebar un disco de música. Çque puodo, tengo lhebado siempre discos de ls Galandun Galandaina. Nunca déixan a naide andefrente i todos son de oupenion que aqueilho ye outra música. Gústan tanto deilhes que lhougo me dízen, deixa-me oubir l disco todo i apuis yá te l dou ou mando-te-lo pul correio. Até agora tengo quedado siempre sien eilhes. De modo que, por esse lhado, ls Galandun Galandaina ténen-me quedado caros, mas you nun m’amporto. Al oubir la música mirandesa tocada por eilhes [i por mais uns poucos de que eiqui i agora nun cabe falar] quedo recunceliado cul mundo i sinto-me mais buona pessona.

Un grande abraço pa ls dous Paulo’s, para Alexandre i para Manuel. Que Dius bos l pague i fuorça palantre.

Sem comentários: